Popularność niemieckiego piwa spada
Z okazji przypadającego 23 kwietnia w Niemczech Dnia Piwa, Federalny Urząd Statystyczny (Destatis) opublikował dane dotyczące eksportu i konsumpcji tego napoju w kraju, ujawniając nie tylko spadek jego popularności, ale także spadek liczby producentów, donosi publiczny nadawca Deutsche Welle.
Według danych "Destatis", Niemcy wyeksportowały w zeszłym roku 1,45 miliarda litrów piwa, co oznacza spadek o 10% w porównaniu do dekady wcześniej. Ponad połowa tego eksportu (55,7% całości) trafiła do innych państw członkowskich Unii Europejskiej.
Oficjalne statystyki pokazują również, że popyt na niemieckie piwo spada szybciej w Niemczech niż za granicą, z 6,8 mld litrów piwa produkowanego w kraju sprzedanego w ubiegłym roku, co stanowi spadek o 15,1% w porównaniu z 2014 r.
.
Chociaż liczba browarów w Niemczech w ubiegłym roku była o 7,4% większa niż 10 lat temu - 1 459 - liczba browarów w kraju spada z roku na rok od 2019 r., kiedy to w kraju było 1 552 browarów.
>„Dzień Piwa“ obchodzony jest w Niemczech 23 kwietnia w celu upamiętnienia ustawy o czystości piwa, która została uchwalona w Bawarii w 1516 r. przez ówczesnego księcia Wilhelma IV, który nakazał warzenie piwa wyłącznie przy użyciu wody, słodu, chmielu i drożdży.
„Dzięki temu prawu zachowały się starożytne tradycje piwowarskie i pozostaje ono najstarszym przepisem dotyczącym żywności na świecie" .