Karolis Raišys, który w tym roku przywiózł z Dakaru statuetkę Beduina, przetestował tor "Tractor Dakar" (WIDEO)

21 czerwca. Karolis Raišys, jedyny Litwin, który w tym roku przywiózł na Litwę symboliczną statuetkę Beduina z prawdziwego Dakaru, ocenił tor wyścigowy podczas pierwszego w historii Traktorowego Dakaru w Žasliai (Kaisiadorys r.) 21 czerwca 2018 r.

„Bardzo prosty tor. Chcę trudniejszego. Chcę większych wyzwań, – powiedział K. Raišys, dodając, że może jest trudniej z ciągnikiem. "Nie jeździłem nim wcześniej, więc może jest to trudniejsze, – powiedział K. Raišys, który przejechał prawie całą trasę swoim „Defenderem“ SUV-em.

K. Raišys urodził się w Taurogach, choć uważa się za mieszkańca Szawli. Z zadowoleniem przyjmuje inicjatywę rolników zorganizowania "Dakaru Traktorów".

"Bez rolnictwa wszyscy byśmy tu wymarli i nikt nie byłby zainteresowany prawdziwym Dakarem. Każdy szukałby rzepy do uprawy zamiast jechać na Dakar" - powiedział Raišys, udzielając organizatorom kilku rad.

Około 20 załóg z około 30 planowanych przez organizatorów zgłosiło się do udziału w "Tractor Dakar". Załoga będzie składać się z operatora i kierowcy.

„W prawdziwym wyścigu wiele zależy od kierowcy. Co najmniej jedna trzecia sukcesu, – zapytany o wkład stewarda w sukces, K. Raišys powiedział. Druga jedna trzecia sukcesu zależy od zespołu mechaników. Zależy to również od rodzaju rajdu. Na przykład w rajdzie o średniej prędkości kierowcy łatwo jest utrzymać tę prędkość. ) i „T3 Speed class“ (ciągniki o maksymalnej prędkości do 40 km/h)

„Jest jeszcze nieco ponad miesiąc na rejestrację, więc nie mam wątpliwości, że te trzydzieści załóg pojawi się na starcie“, – powiedziała jedna z organizatorek „Tractor Dakar“, znana opiniotwórczyni Jolanta Grey (Greiniene).

Jest bardzo wdzięczna zawodnikowi Karolisowi Raišysowi za jego uwagi i rady, aby Tractor Dakar był jak najbardziej profesjonalny.

Na około 48-kilometrowej trasie załogi będą musiały zameldować się w czterech "punktach kontrolnych". Znalezienie ich nie będzie łatwe, ponieważ uczestnicy otrzymają książkę drogową dopiero tuż przed startem. Będą oni wypuszczani na tor co 5 minut.

Uczestnicy nie będą mogli wystartować ciągnikami zakupionymi z funduszy UE, ani nie będą mogli korzystać z tak zwanego "zielonego" oleju napędowego. Ciągniki produkcji rosyjskiej i białoruskiej również nie mogą brać udziału w wyścigu.

Aby uzyskać więcej informacji na temat tego, jak wziąć udział w "Tractor Dakar", a także aby zarejestrować się na wydarzenie, odwiedź www.traktoriudakaras.lt

>

Portal Agrobite.lt oraz kanał "Youtube" "Agrobite play" są partnerami informacyjnymi "Tractor Dakar".

Wideo