CLAAS świętuje rocznicę 500 0000 kombajnów. Część produkcji przeniesiona do Chin

Jubiliejaus proga CLAAS išleido keletą egzempliorių kombainų, kurie papuošti 500 000 skaičiumi. CLAAS nuotr.

Niemiecki producent maszyn rolniczych CLAAS świętuje półmilionowy kombajn zbożowy zbudowany od 1936 roku. Z tej okazji firma wyprodukowała kilka jubileuszowych maszyn LEXION, TRION, EVION i DOMINATOR na trzech kontynentach.

„W nadchodzących tygodniach i miesiącach będą one prezentowane na wystawach, dniach pola i demonstracjach“, – ogłosił CLAAS.

>

CLAAS jest wiodącym projektantem i producentem kombajnów zbożowych od wielu dziesięcioleci. Od 1936 r. CLAAS usprawnia zbiór zboża w Europie, opracowując kombajn z przepływem krzyżowym, w skrócie M.D.B.

.

CLAAS osiągnął wielki przełom w 1946 roku dzięki serii kombajnów SUPER. Na całym świecie sprzedano ponad 60 000 kombajnów SUPER, nawet w Kanadzie i Urugwaju.

Seria DOMINATOR, wprowadzona na rynek w 1972 roku, zapoczątkowała nową erę, która trwa od ponad 50 lat. Wraz z seriami DOMINATOR 6 i DOMINATOR 8, CLAAS umocnił swój status lidera na rynku europejskim dzięki innowacjom takim, jak czyszczenie 3D, prowadzenie kosiarki AUTO CONTOUR i młocarnia MEGA. Wprowadzony w 1981 r. DOMINATOR CS z separacją cylindrów (COMMANDOR CS od 1986 r.) był wówczas jednym z największych przełomów na świecie, a od 1987 r. po raz pierwszy wprowadzono DOMINATORY z gumowymi gąsienicami.

Kombajny DOMINATOR i LEXION mają największy udział w 500.000 kombajnów CLAAS wyprodukowanych do tej pory - odpowiednio około 100.000 i 75.000 sztuk.

Kombajny DOMINATOR i LEXION mają największy udział w 500.000 kombajnów CLAAS wyprodukowanych do tej pory.

Od 2013 roku CLAAS produkuje również kombajny zbożowe i komponenty do kombajnów zbożowych w Chinach po przejęciu "Jinyee". Nowy hybrydowy kombajn zbożowy DOMINATOR 370 zostanie wprowadzony na rynek w 2019 roku, a trzy lata później DOMINATOR 260 z sześcioma walcami do słomy. Nowy EVION, który podobnie jak DOMINATOR 370 i 260 został opracowany w Harsewinkel, również zjedzie z linii produkcyjnej w Gaomi od 2023 roku.

Wideo