Sąd: grzywna w wysokości 100 000 euro nałożona na Lidl Lietuva jest zgodna z prawem

Asociatyvi nuotr. Facebook nuotr.

Spółka „Lidl Lietuva“, która prowadzi sieć detaliczną z siedzibą w Niemczech, rozpowszechniała reklamę wprowadzającą w błąd i została prawomocnie ukarana grzywną w wysokości 100 000 EUR, orzekł sąd.

W dniu 4 grudnia Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił skargę złożoną przez „Lidl Lietuva“.

Według sędziów, decyzja Państwowego Urzędu Ochrony Praw Konsumenta (SCPPA) z września 2023 r. jest uzasadniona – ten ostatni orzekł, że reklama „Lidl Lietuva“ porównywała ceny swoich produktów z cenami innych sieci ceny, ale nie została nagrana w tym samym momencie.

„Na przykład, w sklepach konkurencji, ceny konkretnych towarów są ustalane w określonym dniu, podczas gdy reklama porównawcza o niższej cenie takich towarów w „sklepach Lidl Lietuvos“ jest rozpowszechniana wśród konsumentów tydzień lub więcej później,  SCTS poinformował. 

W tym czasie, „Lidl“ powiedział, że jego reklamy porównywały ceny z niepromocyjnymi cenami konkurencyjnych sieci,   porównania były oznaczone specjalnym znakiem z dodatkową informacją o okresie.

„W związku z powyższym, w ocenie „Lidl“, prezentacja i treść takiej reklamy porównawczej jest kompletna, jasna i nie wprowadza konsumentów w błąd,  Lidl“ powiedział. 

Z kolei VVTAT podkreślił, że celem porównania cen jest – pokazanie, w jaki sposób konsument może skorzystać z oferty konkurenta, ale jeśli porównywane są aktualne i nieaktualne ceny, taka informacja nie pomaga konsumentowi. 

>

Firma poinformowała, że podejmie decyzję o ewentualnym odwołaniu się od decyzji sądu po przeanalizowaniu swoich argumentów.

Wideo