Wielka Brytania zakazuje telewizyjnych reklam kawy, babeczek i hamburgerów

Kruasanai

W ramach walki z otyłością wśród dzieci, rząd Wielkiej Brytanii zakazał emisji w ciągu dnia reklam telewizyjnych mocno słodzonej żywności, takiej jak granola i babeczki, klasyfikując te popularne produkty jako śmieciowe jedzenie. Zgodnie z wprowadzonymi środkami, od października przyszłego roku reklamy przedstawiające „mniej zdrową“ żywność i napoje będą mogły być wyświetlane dopiero po godzinie 21.00 wieczorem.

Według National Health Service, brytyjskie wskaźniki otyłości wśród dzieci stale rosną, a jeden na dziesięciu czterolatków jest obecnie uważany za otyłego. Ponadto jedno na pięcioro dzieci cierpi na próchnicę zębów, ponieważ spożywa zbyt dużo cukru.

Lista opublikowana przez rząd, która wykorzystuje system punktacji oparty na zawartości cukru, tłuszczu i soli, obejmuje również popularne paczkowane słodkie śniadania, takie jak rogaliki, naleśniki i gofry.

Rząd wyjaśnił, że lista obejmuje również "płatki śniadaniowe, w tym gotowe do spożycia płatki zbożowe, granolę, musli i błyskawiczne płatki owsiane". Lista zakazanych produktów obejmuje również takie produkty jak chipsy z ciecierzycy i soczewicy, przekąski z wodorostów i pikantną mieszankę Bombay, a także napoje energetyczne, hamburgery i nuggetsy z kurczaka.

Nowe ograniczenia nie będą miały zastosowania do zdrowszych produktów, takich jak naturalne płatki owsiane czy niesłodzony jogurt. Rząd ma nadzieję, że nowe środki pomogą zapobiec około 20 000 przypadków otyłości u dzieci każdego roku. Otyłość pozbawia nasze dzieci najlepszego możliwego startu w życie, powoduje problemy zdrowotne na całe życie i kosztuje NHS miliardy" - powiedział minister zdrowia Wes Streeting. Rząd podejmuje działania mające na celu zakończenie reklamowania niezdrowej żywności dzieciom, zarówno w telewizji, jak i w Internecie.

Wideo