Zyski głównego producenta piwa Heineken spadają
Jeden z największych na świecie producentów piwa – holenderski Heineken “ poinformował w środę, że jego zyski w trzecim kwartale tego roku spadły pomimo wzrostu wolumenu sprzedaży, ale potwierdził swoją prognozę na cały rok.
Przychody ze sprzedaży spadły o 5,5% rok do roku do 9,072 mld euro, zgodnie z oświadczeniem spółki. Firma przypisała ten spadek deprecjacji walut krajowych Brazylii, Meksyku, Etiopii i Nigerii.
Wolumen sprzedaży piw premium wzrósł o 4,5%, a całkowita sprzedaż wzrosła o 0,7% w ujęciu ilościowym. Sprzedaż samego piwa marki "Heineken" wzrosła o 8,7%, podczas gdy piwo bezalkoholowe wzrosło o 3,4%.
Ogólna sprzedaż wzrosła o 1,4 procent w Europie, 6,4 procent w Afryce i na Bliskim Wschodzie, podczas gdy w regionie Azji i Pacyfiku spadła o 1,2 procent, a w obu Amerykach o 1,3 procent.
„Heineken“ ma sprzedaż w ponad 190 krajach i ponad 300 marek w swoim portfolio, w tym „ Heineken“, „Amstel“, „Anchor“, „Biere Larue“, „Bintang“, „Birra Moretti“, „Cruzcampo“;, „Desperados“, „Dos Equis“, „Foster's“, „Newcastle Brown Ale“, „Ochota“, „Primus“;, „Sagres“, „Sol“, „Star“, „Strongbow“, „Tecate“, „Tiger“, „Żywiec“.